Vele nieuwe gezichten en flinke verjonging op de kandidatenlijst van de Waalwijkse VVD

De Waalwijkse VVD heeft de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 bekendgemaakt. De lijst bestaat uit tweeëntwintig namen. De partij maakte eerder al bekend dat Ilona Klerks (34) lijsttrekker is en dat Ronald Bakker (57) wethouderskandidaat is voor de aankomende verkiezingen.

Klerks reageert enthousiast op de kandidatenlijst. “We hebben een geweldig mooie mix tussen jong en grijze haren, tussen midden uit de samenleving en bestuurlijk ervaren. Met een gemiddelde leeftijd van ruim onder de veertig, staan we allemaal midden in de maatschappij en weten we wat er nú speelt”.

Er staan veel nieuwe gezichten op de kandidatenlijst van de Waalwijkse VVD voor de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar, zoals de 19-jarige Milos Boksan, 26-jarige Danny Dubbeldam, 35-jarige Nicole van Lier en 30-jarige Jeroen Meertens.

‘’De aankomende verkiezingscampagne zal de VVD zichtbaarder zijn dan ooit’’, zegt campagneleider Boksan. ‘’Met een mooi en groot team van vrijwilligers zullen er veel gesprekken gevoerd gaan worden met onze inwoners door heel de gemeente, nu en in campagnetijd. Zo hebben we al input gekregen voor ons verkiezingsprogramma via een kaartenactie (Buurtpeiling) de afgelopen maanden, waarbij er meer dan 15.000 inwoners van onze gemeente een kaart op de deurmat kregen met de vraag wat ze van het leven in hun buurt en wijk vinden.’’

Raadslid Maarten van der Weijden zal niet terugkeren als kandidaat op de kandidatenlijst in verband met zijn verhuizing naar een andere gemeente. Hans van Tuyl en Christiaan Kuijten, die beiden al lang in de gemeenteraad zitten, nemen plaats in de achterhoede.

De eerste tien kandidaten van de Waalwijkse VVD:

1. Ilona Klerks (34) (Waalwijk)

2. Frank Spierings (57) (Waalwijk)

3. Milos Boksan (19) (Waalwijk)

4. Tom Klerks (37) (Waalwijk)

5. Emile Knops (55) (Sprang-Capelle)

6. Danny Dubbeldam (26) (Waalwijk)

7. Nicole van Lier (35) (Waalwijk)

8. Jeroen Meertens (30) (Waalwijk)

9. Olga Mateijsen (43) (Waalwijk)

10. Ronald Bakker (57) (Sprang-Capelle)

Foto: TomKlerks.nl Fotografie

Deze foto is gemaakt met inachtneming van de maatregelen ter bestrijding van het coronavirus (QR-code).