Resultaten 2014 - 2018

De afgelopen raadsperiode heeft de VVD voor u in de coalitie gezeten om zo uw belangen te vertegenwoordigen in de gemeenteraad. We zijn trots op het vertrouwen dat u in 2014 in ons heeft gesteld en hopen op een hernieuwd vertrouwen voor de komende raadsperiode. Daarin staan nieuwe standpunten centraal, aangevuld met ons liberale gedachtegoed. Met een eenduidige visie binnen de partij, waarin uw raadsleden dezelfde basis aan kernwaarden hebben, willen wij opnieuw zorgen voor een duidelijk beleid en een duidelijke visie. Op die manier komen we tot daadkrachtig bestuur waarin we zaken ook echt kunnen realiseren.

Parkeergeld #gedaan

In 2010 pleitte de VVD voor een parkeersysteem waarbij tenminste het eerste uur gratis zou moeten zijn. Op een campagnedag betaalden wij voor parkeerders het eerste uur om dat te symboliseren. Nu, 7 jaar later, beseft ook een meerderheid van de raad dat het uitmelken van automobilisten niet ten goede komt aan het centrumbezoek.

RKC #gedaan

De VVD vond al in 2010, als één van de weinigen,  dat een voetbalbedrijf als RKC haar eigen broek moest ophouden. In de afgelopen jaren heeft de VVD toegewerkt naar een zakelijke scheiding. Dat is in 2016 gelukt en sindsdien zijn RKC en de gemeente niet meer van elkaar afhankelijk en zal het de gemeente geen geld meer kosten.

De Spranckelaer #gedaan

De VVD stond in de afgelopen 10 jaar lang alleen als het ging om een einde te maken aan de onwenselijke recreatiebestemming van dit park. De campagneflyers met de oproep om het park te legaliseren,  maakten veel emoties los. Gelukkig hebben we anderen wakker geschud en sinds oktober 2017 is het permanent wonen op de Spranckelaer toegestaan.

Economie #gedaan

In de afgelopen jaren is Waalwijk ook in economisch opzicht opmerkelijk gegroeid. Grote logistieke spelers zoals Bol.com zijn er al en vele anderen staan te trappelen om zich in Waalwijk te mogen vestigen. En dat economische groei welvaart voor iedereen inhoudt, dat weet de VVD als geen ander. Dus willen wij gewoon verder bouwen!

Parkned #gedaan

Toen in 2008 de gemeenteraad besloot om in glasvezel te gaan investeren, stond de VVD niet te trappelen. Laat dat maar over aan partijen die daar meer verstand van hebben. Gelukkig zijn we er in geslaagd om Parkned te verzelfstandigen en naar de markt te brengen. Een veel betere plek.

Transferium #gedaan

Werken is het beste medicijn tegen allerlei vervelende maatschappelijke gevolgen van niet meedoen. De VVD is een voorstander van extra inzet om iedereen die dat maar enigszins kan ook daadwerkelijk aan het werk te helpen. Daar zijn we dan ook hard mee bezig. We hadden in 2017 de hoogste daling in de werkeloosheid, veel minder instroom in de bijstand en een voedselbank die haar aantal cliënten gehalveerd ziet. De VVD is de enige echte partij van de arbeid. Aan het werk!